Synnytysmasennus ja diagnoosi

Synnytysmasennus-keskustelualue on kaikille avoin. Osallistuaksesi keskusteluun tulee sinun rekisteröityä käyttäjäksi. Ryhmään pääsevät kaikki halukkaat.
Alueen säännöt
Tervetuloa Äimän synnytysmasennukseen keskittyvälle keskustelupalstalle. Täällä voit keskustella muiden saman kokeneiden kanssa sekä löytää vertaistukea ja apua omaan tilanteeseesi. Juttelemme täällä hyvässä hengessä ja tuemme toisiamme. Keskustelupalsta on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon helka.belt@aima.fi.
Mymmeli

Synnytysmasennus ja diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Mymmeli » 28.01.2019 20:48

Moikka!
Minua mietityttää yksi ihan tällainen käytännön asia. Millaisia diagnooseja teillä on, jos on? Luin jostain (en millään enää muista mistä), että varsinaista synnytysmasennusdiagnoosia ei mielellään käytetä, pitääkö paikkansa? Asia tuli mieleeni, kun tutkin oma kanta-palvelua, psykiatrini oli määrittänyt diagnoosikseni sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila, mutta vastaanotolla hän kyllä puhui synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, jonka lisäksi minulla on ahdistuneisuutta. Jäin siis miettimään, miksei diagnostiikassa ole mainintaa tuosta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.

Nata

Re: Synnytysmasennus ja diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Nata » 04.02.2019 07:44

Mulla tuli diagnoosiksi masennus. Kun meiän vauva yli 1v. Kuulemma jos on yli 1v,ei lasketa enään synnytyksenjälkeiseksi masennuksesksi. Vaikka tää mullakin alko vauvan ollessa 5kk,mutta hain apua vasta kun vauva oli viikkoa vaille 1v

Vastaa Viestiin