Hoidon saamisen vaikeus

Synnytysmasennus-keskustelualue on kaikille avoin. Osallistuaksesi keskusteluun tulee sinun rekisteröityä käyttäjäksi. Ryhmään pääsevät kaikki halukkaat.
Alueen säännöt
Tervetuloa Äimän synnytysmasennukseen keskittyvälle keskustelupalstalle. Täällä voit keskustella muiden saman kokeneiden kanssa sekä löytää vertaistukea ja apua omaan tilanteeseesi. Juttelemme täällä hyvässä hengessä ja tuemme toisiamme. Keskustelupalsta on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon toimisto@aima.fi.
Liitu

Hoidon saamisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Liitu » 16.01.2019 13:13

Hei,
otin puoli kuukautta sitten puheeksi neuvolassa, miltä itsestä todella tuntuu ja ettei vauva-arki olekkaan sitä mitä olen väittänyt. Silloin olo tuntui helpottavalta, että nyt saan apua.
Nyt kuitenkin olen ihan tyhjän päällä, mitään apua ei ole kuulunut eikä näkynyt, vaikka niin sovittiin neuvolassa. En tiedä mihin kuuluu soittaa, mistä saa apua. Tuntuu kirjaimellisesti että sekoan kohta lopullisesti.
Pohjatietona mieheni on masentunut, lähipiiristä saa harvoin mitään tukea vauva arkeen. Vauva on onneksi ollut aika helppo tapaus.
Itsellä oireina unettomuus, mustia aukkoja muistissa (saattaa olla jopa puolen päivän tapahtumat täysin muistin ulottumattomissa), itkuisuus, uupumus, paniikkikohtaukset, jatkuva päänsärky, todella oudot ahdistavat ajatukset. Listaa voisi jatkaa mutten jaksa ajatella enempää.
Mistä apua saisi ennen kun menetän järkeni?

Minni

Re: Hoidon saamisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Minni » 16.01.2019 18:28

Apua voisi lähteä hakemaan varaamalla lääkäriajanomasta terveyskeskuksesta. Sieltä lääkäri voi laittaa lähetettä eteenpäin, jotta pääset avun piiriin.

Tietysti neuvolaankin voisi soittaa ja kysellä, miten asiassa pääsisi eteenpäin.

Hienoa, että olet uskaltanut ottaa asian esiin neuvolassa, mutta ikävä, ettei sitä kautta ole löytynyt apua ainakaan vielä.

Kultarakas

Viesti Kirjoittaja Kultarakas » 17.01.2019 09:40

Ehdottomasti varaa aika oman terveysaseman lääkärille! Itse sain sitä kautta samantien lääkereseptin ja keskusteluajan muutaman viikon päähän. Meidän terveyskeskuksessa ei ole psykiatria ja psykiatrinen sairaanhoitaja on poissa, joten siksi joudun odottelemaan vähän kauemmin. Mutta jo se tieto, että keskusteluapu on tulossa ja lääkäri ymmärsi tilanteen, helpotti kovasti!

Tsemppiä kovasti sinne! ❤️

Mari88

Viesti Kirjoittaja Mari88 » 21.03.2019 21:17

Onkohan ap päässyt avun piiriin?
Itse jouduin menemään päivystykseen, josta hoito lopulta lähti etenemään.

Barryidece
Viesti:

Hoidon saamisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Barryidece » 08.07.2019 14:51

I have removed this message

Vastaa Viestiin