Parisuhde ja masennus

Synnytysmasennus-keskustelualue on kaikille avoin. Osallistuaksesi keskusteluun tulee sinun rekisteröityä käyttäjäksi. Ryhmään pääsevät kaikki halukkaat.
Alueen säännöt
Tervetuloa Äimän synnytysmasennukseen keskittyvälle keskustelupalstalle. Täällä voit keskustella muiden saman kokeneiden kanssa sekä löytää vertaistukea ja apua omaan tilanteeseesi. Juttelemme täällä hyvässä hengessä ja tuemme toisiamme. Keskustelupalsta on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon helka.belt@aima.fi.
2kierros

Parisuhde ja masennus

Viesti Kirjoittaja 2kierros » 23.05.2019 10:27

Kuinka muiden puolisot/kumppanit on reagoineet synnytyksen jälkeiseen masennukseen? Mun mies ei ymmärrä ja lähinnä suuttuu jos yritän kertoa omasta pahasta olostani, mikä pahentaa mun oloa entisestään. Mies muutenkin menee miten lystää ja suuttuu jos yritän sanoa ettei voi esim jättää minua nukuttamaan kahta pientä yksin. Ei myöskään osallistu kotitöihin tai ruuanlaittoon.

Poden syyllisyyttä koska tunnen ahdistusta, alakuloa ja yleistä saamattomuutta, vaikka minulla on kaksi tervettä lasta. Olen paljon lasten kanssa yksin kotona, eikä minulla ole mahdollisuutta arkisin (harvoin viikonloppuisinkin) saada minkäänlaista apua läheisiltäni. En siis oikein tiedä olenko masentunut vai vain uupunut kaiken kahden alle 3-vuotiaan hoitamisen ja kotitöiden hoitamisen vuoksi.

Olen tilanteessa, jossa harkitsen eroa. Mies ei suostu terapiaan. Pelkään kuitenkin että ero tässä tilanteessa saattaisi olla virhe.