Synnytyksen jälkeinen masennus

Synnytysmasennus-keskustelualue on kaikille avoin. Osallistuaksesi keskusteluun tulee sinun rekisteröityä käyttäjäksi. Ryhmään pääsevät kaikki halukkaat.
Alueen säännöt
Tervetuloa Äimän synnytysmasennukseen keskittyvälle keskustelupalstalle. Täällä voit keskustella muiden saman kokeneiden kanssa sekä löytää vertaistukea ja apua omaan tilanteeseesi. Juttelemme täällä hyvässä hengessä ja tuemme toisiamme. Keskustelupalsta on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon toimisto@aima.fi.
Sita

Synnytyksen jälkeinen masennus

Viesti Kirjoittaja Sita » 16.04.2019 19:45

Hei!
Pakko kai se on itselleen myöntää että masennustahan tämä on eikä mikään alakuloinen kausi. Taustaa minusta sen verran että minulla on diagnosoitu masennu, ahdistuneisuushäiriö sekä post-traumaattinen stressioireyhtymä yli 10 vuotta sitten. Nyt neljännen lapsen jälkeen huomasin jälleen olevani masentunut sekä hyvin ahdistunut, paniikkikohtauksia tulee, ei onneksi päivittäin, mutta usein. Olen tästä puhunut neuvolassa, parille kaverilleni sekä tietenkin puolisolleni. Ehkä vertaistuki onkin se mitä tässä haen tai en tiedä oikein itsekään mitä oikeasti olen vailla, onko se ammattiapua, juttuseuraa vai lääkitys&juttelu..
Olisinkin kysellyt kokemuksia mahdollisimman lääkkeettömistä selviytymisistä. Jotkut päivät ovat parempia kuin toiset, nyt tuntuu että alamäkeen taas mentiin oman olon kanssa ja huomaan purskahtelevani itkuun päivittäin.

menninkäinen

Re: Synnytyksen jälkeinen masennus

Viesti Kirjoittaja menninkäinen » 21.05.2019 19:54

Valitettevan hiljainen keskustelu foorumi, toivottavasti olet saanut jotain muuta kautta apua. minulla ei kokemusta tuosta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta (vielä). Tällä hetkellä raskaana ja vaikea masennus diagnosoitu. Voimia ja pieniä valonhetkiä päiviisi <3

Nata

Re: Synnytyksen jälkeinen masennus

Viesti Kirjoittaja Nata » 28.05.2019 22:46

Ite kun nyt palasin työelämään,niin on kirjoittelu tänne jäänyt. Aluksi tuntui että haluaa vaan apua,ihan mistä vaan! Sitten kun tunnusti itselleen että nyt on synnytyksenjälkeinen masennus kyseessä ja kirjotteli tänne ja jutteli neuvolassa,niin alkoi vointi helpottamaan. Itse en halunnut lääkitystä,vaan päätin ensin kokeilla muita keinoja. Ulkoilin päivittäin,söin terveellisesti,jos tuli ahdistavia ajatuksia hoin itselleni"sulla ei ole mitään hätää. Älä mieti tollassia urpoja asioita. Sä selviit kyllä tästä. Nyt etit jotain positiivista." Vauva alkoi samaan aikaan nukkumaan paremmin,joten varmaan kaikki yhdessä helpotti mun oloa.
Tsemppiä sinne,sä selviit kyllä tosta💙

Vastaa Viestiin