Imetys ja synnytysmasennus

Synnytysmasennus-keskustelualue on kaikille avoin. Osallistuaksesi keskusteluun tulee sinun rekisteröityä käyttäjäksi. Ryhmään pääsevät kaikki halukkaat.
Alueen säännöt
Tervetuloa Äimän synnytysmasennukseen keskittyvälle keskustelupalstalle. Täällä voit keskustella muiden saman kokeneiden kanssa sekä löytää vertaistukea ja apua omaan tilanteeseesi. Juttelemme täällä hyvässä hengessä ja tuemme toisiamme. Keskustelupalsta on avoin kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon helka.belt@aima.fi.
Mari

Imetys ja synnytysmasennus

Viesti Kirjoittaja Mari » 11.01.2019 19:58

Oletteko imettäneet? Miten on sujunut?

Mä tein tänään päätöksen lopettaa imetys ja oon tosi helpottunut. On sujunut melko hyvin, mutta aina kun ei sujukaan olen murentunut henkisesti aivan täysin ja toipumiseen takaisin imetyskuntoon on vienyt aina päiviä. Aivan liian rankkaa nyt.

Kultarakas

Re: Imetys ja synnytysmasennus

Viesti Kirjoittaja Kultarakas » 17.01.2019 09:36

Imetän 2kk ikäistä vauvaa ja välillä käy mielessä, kuinka hyvältä tuntuisi lopettaa. Vauvalla on koliikki ja ehkä puolet päivän imetyskerroista menee käveltäessä tai pimeässä vessassa, hana auki, että vauva rauhottuisi rinnalle. Noina hetkinä oma jaksaminen on niin nollassa ja tekisi mieli lopettaa imetys saman tien! Mutta sitten taas loput imetyskerrat ovat helppoja, nopeita ja sujuvat hyvin. En tiedä olisiko osittaisimetys sitten kohdallani hyvä ratkaisu.

Mari, minkä ikäinen vauvasi on? Miten korvikkeelle siirtyminen käytännössä kävi, teitkö sen pikkuhiljaa että maha tottuu vai?

Mari

Re: Imetys ja synnytysmasennus

Viesti Kirjoittaja Mari » 21.01.2019 16:59

Vauva on nyt viisi viikkoa, edellistä viestiä kirjoittaessani siis vajaat neljä. Vieroitin vauvan ensin rinnasta ja seuraavaksi vieroitan vielä rintani rintapumpusta, mikä on mun kohdallani melkoisen hidas prosessi. Muhun iski nimittäin rintatulehdus, kun ekan kerran yritin vähentää pumppauskertoja, ja niinpä vauva on vieläkin 100 % rintamaidolla, vaikka se nyt kulkeekin pullon kautta.

Pumppaaminen on mulle paljon helpompaa kuin imetys, mutta odotan kovasti, että pääsen siitä eroon. Siirtyminen korvikkeeseen tulee tapahtumaan pikkuhiljaa, sitä mukaa kun maidontuotanto vähenee.

Vastaa Viestiin