Tuoreita äitejä linjoilla? Synnytyksen jälkeinen masennus ja oireet

Olemme sulkeneet Synnytysmasennus-keskustelualueen. Vanhat keskustelut ovat edelleen luettavissa.
Alueen säännöt
Olemme sulkeneet Synnytysmasennus-keskustelualueen. Vanhat keskustelut ovat edelleen luettavissa.

Teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Äimän toimistoon toimisto@aima.fi.
Verveine

Tuoreita äitejä linjoilla? Synnytyksen jälkeinen masennus ja oireet

Viesti Kirjoittaja Verveine » 29.01.2020 08:51

Moikka! Meille syntyi neljä viikkoa sitten poika. Mulla on tullut todella vaikeaa tää äitiyden alku. Koen, että en vielä osaa rakastaa lastani ja välillä tekisi mieli vain paeta tätä arkea takaisin vanhaan elämään. Mies on äärimmäisen suurena tukena.

En pysty kotona ollessani rentoutumaan ja stressaan kaikesta. Vauvalla vatsavaivoja jotka saavat mut koko ajan varpailleen. Koen, että en ole saanut iloa tästä vauva-arjesta pätkääkään, päin vastoin. Oon ihan puhki ja joka päivä pelkkää selviytymistä. En tekisi lapselleni mitään, mutta pelkään itseäni et ”jos mulla napsahtaa”.

Mari88

Re: Tuoreita äitejä linjoilla? Synnytyksen jälkeinen masennus ja oireet

Viesti Kirjoittaja Mari88 » 11.02.2020 15:53

Heippa!
Tämä on valitettavan hiljainen palsta! Toivottavasti olosi on helpottamaan päin. Kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa tai tarvittaessa omassa terveyskeskuksessa tai missä tahansa!
Tsemppiä!

Mammeli

Re: Tuoreita äitejä linjoilla? Synnytyksen jälkeinen masennus ja oireet

Viesti Kirjoittaja Mammeli » 14.03.2020 22:35

Meille syntyi marraskuussa poika, ja ihan samanlaista fiilistä ollu. Kotona myös 2v taapero, onneksi rauhallinen ja suht helppo.
Mut välillä tuntuu että koko paletti hajoaa käsiin, mistään ei tuu mitään ja kaikki menee kuitenki vatuiks vaikka minkä tekisit..
Olin tästä itse neuvolaan n.viikko sit yhteydessä, ja perhetyöntekijä kävi pe juttelee, tulee ens pe uudelleen. Se jo helpotti omaa oloa et sai jollekin ulkopuoliselle purkaa sitä ahdistusta ja voimattomuuden tunnetta. Katotaan mitä seuraavaksi edetään, meenkö psykologille juttelee vai mitä tekis. 😊
Kannattaa olla rohkeesti neuvolaan yhteydessä!

Lukittu